Summa sidvisningar

onsdag 18 april 2012

Första tiden på praktiken

Praktiken går väldigt bra på Sundborn Spa. Får göra många elevbehandlingar. Har hittills gjort liten ansiktsbehandling med Cicamed produkter, färgat bryn och fransar samt plock, rygg/nack massage, övat mer grepp på benmassage till helkropp, Pedikyr.
Det jag känner att jag kan mest är att färga fransar och bryn. Det har jag gjort så många gånger nu så det börjar jag känna mig säker på. Har även lärt mig mer grepp till rygg och nack massage, så även det har blivit mycket bättre och som Sofia och Alex sa så är det en stor skillnad sedan tidigare behandling som dem har fått:)

Just nu har jag drabbats av nån dum förkylning, har haft feber och snuva, ont i halsen, huvudvärk och feber. Det går upp och ner för varje dag. Det som är värst nu är hostan. Men jag häller i mig varmt vatten med honung och hoppas på förbättring.
Idag är jag hemma från jobbade, vårdcentralen tipsade mig att vara hemma så min kropp hinner bli frisk för nu har jag varit såhär i 2veckor. Men jag har ingen tålamod att vara hemma och jag har inte heller råd att förlora en hel dag. Men idag får jag väl göra det, om allt känns bra så ska jag på praktik imorgon. Då ska jag gå igenom vaxning vader och göra på Gunilla. Jag har en kund nästa vecka som jag ska göra på och vill öva innan. Sen har jag en ansiktsbehandling och massage efter lunch. Så BORT MED HOSTAN.

Nu fick jag lust att städa och dammsuga och plocka undan. Det får man väl göra om man är hemma?:)

Ha en trevlig dag !!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det går bra. Vänta du bara till sommaren, då kommer du få färga mina bryn och fransar, haha! Kramar!!

    SvaraRadera