Summa sidvisningar

onsdag 22 februari 2012

Pluggdag till 100

Sitter och pluggar för fullt. Har precis gjort klart ett hemprov. Har även påbörjat 4e provet i fysiologi och anatomi. Det är MYCKET att kunna men riktigt intressant. Så kul att veta hur allting fungerar i våran kropp. Viktigt att veta så att vi kan hålla den frisk :)
Igår köpte jag mig en förstoringslampa till mina behandlingar. Nu är det lättare att se vilken hudtyp mina kunder har, och mycket lättare att färga ögonfransar/bryn och även plockning. Mycket bättre ljus också. Det jag saknade igår när mamma var här på massage och ansiktsbehandling är att jag vill ha ett eget rum hemma till mitt egna lilla spa. Nu har vi bara en tvåa för att vi inte behövde en 3a, men det skulle sitta fint idag. Så i framtiden kanske det blir ett extra rum, men nu har jag ingen lust att flytta igen. 4 ggr på 2,5 år får räcka ett tag :P
Hur som helst så var mamma här igår och fick en behandling som jag gav till henne på födelsedagen. Hon fick en rygg och nackmassage, lite mer anpassat till nacken där hon har känningar. Och även en ansiktsbehandling med rödlermask från rosenserien. Mamma har aldrig smörjt in sig i hela hennes liv och igår kände hon sig vääldigt fräsch. Bara för att man inte har finnar eller en problem hy, betyder inte att man inte ska ta hand om huden så länge man kan. Att ta hand om huden rätt varje dag gör så att du behåller den fina huden du redan har. Det har jag lärt mig nu. Unna dig med en mask ca 2ggr i veckan, gärna en mask/kräm som du har under hela natten.




Min bästa vän nu under vintern är min dagliga kräm för torr till känslig hud från Rosenserien. Varje morgon smörjer jag in ansiktet med den krämen innan jag lägger på min foundation från Amati. Under vintern blir jag väldigt torr och får mycket röda utslag i ansiktet efter jag duschat. Jag har en väldigt känslig hy, men får lite hjälp av fantastiska produkter. Även morotsoljan fungerar jätte bra när jag känner att jag är extra torr.

Nu ska jag fortsätta med mitt läsande, hälla i lite mer kaffe. Sen behöver jag ett träningspass idag känner jag, antingen mortion runt kolgårn med bra musik i öronen eller så blir det ett spinningpass. Är lite snuvig så får se vad jag känner för. Ska nog även boka in mig på en rygg och nackmassage på Grand Sport och Spa, fick i julklapp av min karl och känner att även jag behöver bli lite ompysslad :)

Hoppas på en bra dag !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar